Обновление генератора мира Minecraft
Hey hey!
I thought it was time I gave you an update on the world generator changes we’ve been working on. The last time we did any major changes to the generator was back in March 2012, when the jungle biome was added.
In case you don’t know what a “biome” is, it’s a climate zone used in the game to set what kind of surface the ground has (sand? grass?), whether it should rain or snow, what trees grow there, and sometimes also what kind of animals that are allowed to spawn there. The biome is also used to determine how hilly it should be, although this is a technical solution because biomes are generated before the elevation (the old generator created the elevation first, and decided on biomes based on elevation).
One reason why we rarely do changes to the world generator is because every little change off-sets the world seed and causes noticeable borders between new and old terrain. A lot of people don’t mind about these borders, but we still want to avoid creating them. So, in order to avoid needing to change the world generator again in the nearest future, we try to do as many changes now as possible.
There have been three main problems we have wanted to address:
Too large oceans
Too uneven/random biome placement
Not enough variation
The solution to these problems have been,
Tweaks to add more islands and checks to avoid huge oceans
Biomes have been put into four main categories: snow-covered, cold, medium, and dry/warm. Biomes will avoid getting placed next to a biome that is too different to itself (sometimes this still happens, but it’s very rare now and not all over the place)
We’ve added a whole bunch of new biomes…
… and most biomes have uncommon/rare variations that you may run into
We’ve also added a bunch of new terrain features, such as new flowers and treesКраткий перевод:Эй, эй!
Я думаю, что настало время дать вам информацию про обновление генерации мира! Последние большие обновления были, когда мы добавили джунгли в далёком Марте 2012
Если вы не знаете что такое биом, то это климатическая зона, используемая в игре.
Одна из причин, почему мы редко делаем изменения в генераторе - незначительное изменение вызывает заметные границы между новыми и старыми биомами. Многие люди не подозревают об их существовании. Итак, для того, чтобы избежать необходимости менять генератор снова в ближайшем будущем, мы стараемся делать так много изменений сейчас, как это возможно.
Три основные проблемы:
Слишком большие океаны
Размещение биомов слишком неравномерно
Не достаточно изменений
Решение этих проблем есть. Хитрости, чтобы добавить больше островов и проверки, чтобы избежать огромных океанов
Биомы разделятся на основные категории: заснеженная, холодная, средняя и сухой. Биом не будут рамположены рядом с биомом, который слишком отличается от первого (иногда это по-прежнему происходит, но это очень редко, теперь и не повсеместно)
Мы добавили целую кучу новых биомов ...
... И большинство биомов - редкость.
Мы также добавили несколько новых дополнений местности, такие как новые цветы и деревья.Краткое содержание:В Minecraft 1.7 будет более плавная генерация(то есть не будет пустыни рядом с тайгой), много новых биомов со своими особенностями. Всё сводится с скорому появлению первых снапшотов 1.7
И на закуску:Генератор мира 1.6:
Генератор мира 1.7: