v0.1.0r144 (ниже перечислено то, что уже сделано или будет реализовано в Alpha 5:
• Building Improvements: Usability improvements, cost estimates as you make a building plan, building templates, and more!
• Class Progression: Your units will level up in their chosen class, gaining new perks along the way. Crafters will earn new recipes, gatherers will gather cooler stuff.
• Mining: The ability to mine into the earth. Make your own subterranean caverns, mine for stone and minerals, etc.
• Roads: You will be able to build roads. Citizens will travel faster on roads
• Trading: The ability to buy and sell goods from travelling vendors who visit your town.
v0.1.0r134:
• A grip of bug fixes. Once we’re happy with the stability, this release branch will become the Alpha 5 release that goes out to Kickstarter backers and pre-order customers.
v0.1.0r130:
• Lua is now minified instead of being compiled.
• We’ve enabled JIT compiling of Lua, resulting in a massive speed increase for CPU heavy tasks like map generation, loading, and pathfinding
• Enhancements to the character sheet, showing stats and equipment. Access the character sheet by clicking the banner icons on the citizen management screen.
• Lots of misc bug fixes
v0.1.0r127:
• Fix for goblin spam. Invaders will now attack at a more moderate pace
• Addition of no-combat “peaceful mode”
• Massive performance improvements in the pathfinder. Workers will get stuck even less now.
• Fix UI crashes when a settler dies or joins the town.
• Plus lots of other small bug fixes. Give it a whirl. If things go well we will push this release to everyone.
v0.1.0r122:
New Classes: Footman, Weaver, and Trapper!
• Footman Basic fighting unit, who will automatically patrol your town and defend you from invaders. Invaders?
• Weaver A new crafter unit who crafts decorative items and basic armor for your units.
• Trapper The trapper’s back, with a less micro-intensive style of play!
Basic Combat!
• After a while, you can expect your town to receive “visitors” interested in taking your stuff, so you’ll need them. Combat right now is fairly rough, and will undergo EXTENSIVE tuning during the next few alphas.
Building Designer, Phase 1
• You can now design and build your own custom buildings. The tool is just in its beginning phases, and is a bit difficult to use right now. We know. It will get better!
New GUI
• The GUI has received an extensive overhaul, with a centralized scoreboard and management screens for your citizens and crafters.
Caravan Notifications!
• Every now and then, you will receive a notification that a caravan has swung by your settlement. Caravans can provide new settlers or offer to trade new things for existing or craftable goods.
v0.1.0r118:
Возможности
• Теперь лестницы могут быть удалены
• Новые рецепты крафта и устанавливаемые предметы
• Больше флоры
• Мелкие животные теперь не размножаются, когда люди рядом.
Исправления ошибок
• Возможность исправить положение, когда ремесленник "застрял", т.к. у него нет подходящих ингридиентов для крафта. Для этого удалите свой заказ, перенеся его в помойку в интерфейсе мастерской
• Тысячи исправлений и улучшений интерфейса Строительного Режима
• Исправлены ошибки летающих голов
• Исправлена ошибка, которая заставляла жителей не есть, не спать, восхищаться огнём или участвовать в очках поселения
• Прирученные животные более не застревают, когда их приручают
• Исправлена ошибка "нулевой ссылки" при смерти жителя
v0.1.0r114:
• Охотник v2!
• Будучи игроком, вы теперь можете расставлять "Охотничьи угодья", используя Зональный интерфейс, где указываете, где Охотнику надо охотиться
• Охотник обследует Охотничьи Угодья и выберет, где лучше расставить ловушки
• Через некоторое время, мелкие животные будут привлечены к ловушкам. В зависимости от пары факторов, они будут пойманы или нет!
• Теперь Охотник будет периодически осматривать свои ловушки и собирать пойманный "урожай"
• Лестницы
• События (Караван, Гоблины)
• Ткач
• Возможность сажать в горшки цветы
• Новый интерфейс для размещения предметов
• Исправление ошибок
v0.1.0r110:
• Значительно увеличена стабильность
• Возможность редактировать крышу
• Новая настройка для максимальной высоты крыши
• Новая графика и звук "Красной тревоги"
• Улучшены звуки боя и визуальные эффекты
v0.1.0r99:
Представляем Пехотинца и Простейший бой!
• Деревянные мечи теперь делают жителей Пехотинцами. Теперь также есть вероятность, что в ваше поселение придут "гости", чтобы забрать ваши вещи, так что Пехотинцы вам пригодятся. Бой сейчас очень грубый и требует дополнительной доработки.
Архитектор Строительства, Фаза 1
• Теперь вы можете придумывать и строить здания по своему вкусу. Инструмент сейчас только в начальной фазе и пока не очень удобен для использования. Мы знаем. Будет лучше!
Новый интерфейс
• Интерфейс был серьёзно переработан, с централизованной таблицей очков и экранами управления ваших жителей и ремесленников.
Ошибки и странности!
• Нестабильная запись: иногда игра в таком состоянии, когда ломается модуль записи игры, что ломает интерфейс. Превентивное исправление: почаще сохраняйся. Если получили плохую запись, удалите её из папки с записанными играми и загрузите старую запись.
• Графика без Физики: Установка предметов поверх других предметов заставляет их зависать в воздухе, вместо того, чтобы первые реалистично падали. Исправления: нет, сохраняйте наиболее угарные скриншоты и вывешивайте их онлайн.
• Исправление Горячх Клавиш: Мы сейчас где-то в середине переработки этой системы. Обращайте внимание на подсказки в игре и присылайте свою обратную связь.
v0.1.0r92:
• Исправлено огромное количество ошибок, которые пользователи рассылали по Стиму, включая также крэш-ошибки застревавших Плотника и Охотника.
v0.1.0r80:
Представляем Фермера!
• Фермер это новый ремесленник, который может возделывать землю и сажать растения для постоянного источника еды! Чтобы сделать Фермера, Вам придётся сначала указать Плотнику, чтобы тот смастерил Фермерскую мотыгу. После этого использовать мотыгу, чтобы продвинуть жителя до Фермера.
• Внимание! Теперь, когда у Вас есть постоянный источник еды, Ваши жители будут умирать от голода, если Вы слишком долгое время не обращали внимания на их потребности.
Поддержка сохранения игры
• Наконец-то можно сохранить игру и продолжить её с того места, с которого её оставили. Доступ к сохранению игры при нажатии ESC. Вскорости мы внедрим периодическое сохранение игры.
Новый интерфейс
• Мы переработали интерфейс, заменили старое меню кнопкой по центру внизу экрана. Мы также спрятали ярко-синие строительные индикаторы для складов и зданий в "режим строительства и дизайна". Переключая этот режим Вы будете включать и выключать индикаторы.
Массовый сбор урожая
• Теперь Вы можете массово выделить сбор многих объектов сразу, использовав новую панель инструментов.
Улучшения и отладка
• Уровень деталей дальних объектов теперь рендерятся на более низком уровне деталей, чем более близкие объекты. Это должно повысить производительность игры на компьютерах со слабыми графическими картами.
• Улучшение поиска пути. Когда ищется путь к объекту на поверхности, то алгоритм поиска пути теперь гораздо лучше работает с поиском пути к более близким объектам.
• Жители и животные не могут теперь проходить сквозь деревья и булыжники.
• Почти полностью отлажен глюк рабочих, когда они устраивали пинг-понг между стройкой и пополнением запасов дерева.
v0.1.0r58:
More Trapper Functionality
• This release implements the second half of the Trapper functionality. Thanks for your continued feedback regarding the more direct-control style of play. We’re going to leave the Trapper as is for now, while we turn our attention to more gameplay features like save, building, and more classes. Once there is a little more content in the game, we’ll see how it all hangs together and re-adjust the Trapper as necessary.
Pets
• After trapping a critter, you now have the option of taming it and keeping it as a pet for your town. Pets will eat, sleep, and like to check out what your settlers are doing. If you’ve ever dreamed of having a family of bunnies, squirrels, foxes, or raccoons, now is the time!
Graphics Enhancements
• We’ve improved our rendering engine to support ambient occlusion. This technique reduces the amount of light that a surface receives when the surface is close to other objects. The end result is that subtle shading can be seen in the corners of objects, giving a more realistic and warmer look to the world. You can turn on ambient occlusion in the settings page, which is available from the New Game screen or within game via the ESC key
v0.1.0r53:
• Fixes some bugs.
v0.1.0r52:
• One new class: The Trapper
• Introduced the overworld map and embark flow
• Added basic wildlife to the world, Fog of War, and significant performance improvements to the AI.
• Big correctness fixes in the simulation, especially around workers
• Major improvements in graphic performance, especially on low-end graphics cards
• Major improvements in simulation performance
• Initial set of mod “quality of life” improvements
v0.1.0r41:
• Change to Job Promotion Gameplay Flow. We’ve changed the way you promote the Carpenter. Instead of building workshops from the menu, you first promote the Carpenter from a saw, then the Carpenter builds his own workshop. This way, 100% of classes get promoted in the same way, by grabbing their tool: the saw for the Carpenter, a sword for a Swordsman, etc.
• New World Map! When you start a new game, you’ll see an overview of the world and choose where you want to settle. As we add game features, we’ll add more information to the map and the information scroll that describe your chosen starting spot.
• World Critters. Sheep and rabbits have been added to the game. They’re sneaky, and sometimes hard to find. For now they just look pretty, but you’ll be able to interact with them once we finish our work on the Trapper class.
• Quick Start. We’ve added the option to start the game at a random location in a random world.
v0.1.0r34:
• Fixes a number of bugs, including the notorious Repetitive Wood-Carrying Syndrome that used to bring civilization to its knees.
• Mixintos and Overrides
• Better Error Reporting
• Nondeterministic dreaming
• UI character sheet tweaks
v0.1.0r27:
• Full-screen mode will now correctly change the game to the correct resolution for your monitor. You’ll be able to choose a resolution in a future patch.
• When in window mode, the game will now remember where it is on the screen between play sessions.
v0.1.0r23:
• Не опубликован.
v0.1.0r22:
• Keyboard controls for the camera, WASD to move and QE to rotate
• Graphics settings dialog available from the title screen
• Default graphics options are set to something that will work on low-end cards. If you have a beefy card, play around with them to improve the look of your game.
• The UI will now work correctly on screens smaller than 1080p
• Settlers now desire just 1 meal per day (down from 3)
• New character sheet, so you can learn a little bit about your settlers
v0.1.0r14:
• Значительно оптимизирован выбор пути, особенно, когда строится несколько объектов одновременно.
• Исправлен баг, когда игра вылетала при строительстве стен.
• Увеличена продолжительность дня на 50%.
• Добавлен менеджер задач в правом нижнем углу, чтобы отслеживать нагрузку на процессор.
• Удалены кнопки дебага по-умолчанию. Включить их можно с помощью ключа "enable_debug_keys" равным "true" в настройках игры(user_settings.json).
v0.1.0r10:
• Исправлены различные баги и краши выявленные сразу после релиза альфа-версии.
• Небольшие изменения в геймплее.